DJI Inspire 1

Danes sem imel prvič možnost upravljati novi DJI-jev produkt. Prvi vtisi so kar dobri. Na začetku je potrebno naložiti novejšo programsko opremo tako na kvadrokopter, kot tudi na komande. Ta proces traja od pol ure, do ene ure odvisno koliko SD kartic imamo (istočasno na kvadrokopterju in na komandah). Nalaganje je izredno enostavno, saj je potrebno le prenesti .bin datoteko iz DJI-jeve strani in skopirati na micro SD kartico, ki se jo nato vstavi v kvadrokopter ali pa v komando preko USB adapterja. Ko imamo enkrat napolnjene baterije smo pripravljeni na selitev na prosto.

 

Ko smo enkrat na prostem, je najprej potrebna kalibracija kompasa. Tako kot vse do sedaj, je tudi to super preprosto. Naredimo dva obrata, enkrat vodoravno in enkrat z nosom navzdol in to je to. Pripravljeni smo na vzlet.

 

Pri vzletu me je najprej presenetilo to, da ko je kvadrokopter enkrat arman ni več možnosti, da ugasnemo motorje, le če se kvadrokopter sam tako odloči (ve, da smo pristali). To niti ni tak hud problem razen, ko gre kaj narobe. En tak scenarij bi bil to, da z kvadrokopterjem pristanemo na ne ravni podlagi, le-ta se prevrne in začne rovarit po tleh. Motorjev pa ne moremo ugasniti, saj elektronika v njem še vedno misli, da leti in ni tako blizu tlom.

 

Samo letenje je, kot vse do sedaj silno preprosto. Leti se lahko v gps in atti načinu. V gps načinu je kvadrokopter precej živčen, saj neprestano popravlja pozicijo. Veliko bolje pa je v atti načinu, saj v tem načinu drži le horizont in višin, ne pa tudi pozicijo. Zaenkrat še nisem odkril manual načina, bi bil pa zelo vesel, če obstaja, saj je manual način v kriznih trenutkih večinoma edina rešitev. Zopet primer. S kvadrokopterjem letimo, kot vedno. Piha blag veter, sije sonce in je prijetnih 20°C. Vse poteka normalno nato pa se kar iz nekje pojavi 2x 400 kilovolten daljnovod, ki ga prej sploh nismo opazili. Ta daljnovod seveda povzroči lepo magnetno polje, ker čez njega teče tok, to magnetno polje pa se veselo poigrava s tako imenovanim super natančnim in občutljivim kompasom, ki je vgrajen v Inspire 1. Kvadrokopter seveda ponori, mi pa lahko to samo opazujemo, saj tako in tako ne moremo narediti nič. Zakaj? Ker ni manual načina, ki bi izključil kompas, tako da bi leteli le z žiroskopi in pospeškomeri. Seveda tak način potrebuje kar nekaj vaje, da ga obvladamo, kar je velika razlika napram atti načinu ali celo huje gps načinu. v teh dveh načinih se ni mogoče naučiti popolnoma obvladovati let, zato DJI Inspire ni in verjetno tudi nikoli ne bo dobra platforma za začetnike, ki se učijo leteti. Podobno velja tudi za ostale DJI produkte, ki so pripravljeni na vzlet, ko jih vzamemo iz škatle.

 

Veliko ljudi, oz. kar konkretna večina se ne zaveda, da Inspire ni igrača. Mnogo jih kupi inspire tako, kot so meni starši kupili avtoček na daljinca pred desetimi leti. Kot sem že prej povedal nam noben “ready-to-fly” paket ne da znanja o varnosti in letenju v kriznih trenutkih. To se da naučiti samo s časom. Za krajšanje tega časa pa zelo pripomore samogradnja, pa ne tako, da kupimo npr. nazo in en okvir preko interneta, potem pa samo vključimo kable in stvar deluje, ne, stvari se je potrebno lotiti iz ničesar. Narediti svoj okvir, kupiti eno ploščico z čim manj senzorji (še posebej pazimo, da kupimo najcenejšo, ki nima drugega kot manual način) in se najprej naučiti obvladati stvar brez vseh “fancy” senzorjev. Šele nato smo pripravljeni na karkoli večjega, oz. karkoli, kar lahko ponese kamero.

 

 

Sedaj pa še nekaj besed o izdelavi in kakovosti izdelave DJI Inspire one.

 

Tako zgleda na mizi v land načinu s spuščenim podvozjem. Okvir je na otip kar trden, čeprav je moč zaznati majhen “luft”, ko pomigamo roki. Bomo videli, kako se bo to slabšalo s časom. Pod motorji sem opazil tudi rebra mini hladilnika in po tem sklepam, da se regulatorji za motor nahajajo prav tam.

IMG_3325

 

 

Takole pa zgleda propeler. Mislite, da je podobnost z nožem od vrtne kosilnice zgolj naključje? Jaz ne bi rekel…

 

IMG_3337

 

Levosučni in desnosučni propelerji se ločijo po kovinsko sivi in črni matici. Propelerjev ne moremo zamešati, saj imajo tudi navoj desno oz. levosučen.

 

IMG_3331IMG_3332

 

 

 

 

Motorji imajo kvalitetne ležaje in se zaenkrat vrtijo zelo umirjeno in tiho. Treba je reči, da skupaj z ragulatorjem, ki je po mojem mnenju optimiziran za ta motor, delujeta zelo dobro.

IMG_3334

 

Razlog, da se Inspire 1 prodaja, tako kot se prodaja je najverjetneje ta kamera. Z 20mm lečo je sposobna zajeti video v 4K resoluciji z 25 sličicami na sekundo. Pripeta je na gimbal, ki pa je skalibriran v nulo, tako kot mora biti.

IMG_3323

 

Tole pa je baterija. Najverjetneje najdražja baterija, ki jo boste kadarkoli kupili. “Ponaša” se z 6 celicami vezanimi zaporedno s kapaciteto 4500mAh. Ponaša je v navednicah, saj taka baterija ni nek ponos, ko omenimo njeno ceno.

 

IMG_3349

 

 

 

Še nekaj fotografij okvirja, ki se transformira.

IMG_3338 IMG_3342 IMG_3341